دریافت کد ساعت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمان را روزگارى رسد بس دشوار ، توانگر در آنروز آنچه را در دست دارد سخت نگاهدارد و او را چنین نفرموده‏اند . خداى سبحان فرماید « بخشش میان خود را فراموش مکنید . » بدان در آن روزگار بلند مقدار شوند و نیکوان خوار ، و خرید و فروخت کنند با درماندگان به ناچار و رسول خدا فرموده است با درماندگان معاملت مکنید از روى اضطرار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :56
کل بازدید :813122
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/9/2
3:55 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد صادقی[91]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی) ندیر سفیر دوستی ستاره .: شهر عشق :. طریق یار «ایهاالناس بدانید گدای حسنم» درس های زندگی عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) اخراجی های جدید بی نام هر چی تو فکرته تنهاترین عاشق پاتوق دخترها وپسرها این نیز بگذرد ... همسایه خورشید بادله گشت ساحل عاشقی مشق عشق عدالت جویان نسل بیدار صل الله علی الباکین علی الحسین Sense Of Tune سفر نامه عشق پنهان عزیز دل احساس ابری داود ملکزاده خاصلویی شهد دوست خوب یالان دنیا دهاتی دکتر علی حاجی ستوده از ایلجیما خوشگل تر؟؟؟ به یاد تو عشق استقلال دختری به سوی آسمان گالری سریال ها، فیلم ها، کارتون های ایرانی و خارجی و نرم افزار کتب الکترونیک، مجلات روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، فنی، مهندسی، اخلاق اسلامی یاهو 98 بانک سوالات انگلیسی(فراهانی) آموزشگاه ابدی2 بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی دبیرستان شبانه روزی ولیعصرگراش عربی مرودشت خسروبهمنی نام شناسی و ریشه واژه ها shia آموزش عربی راهنمایی ودبیرستان( وبلاگ دیگری از خودم) البرز جهرم ذبیح اله پرنسس «روزهای سردعاشقی» نِـــمیـــدونَــم بَــرا چـــی بـــا تــوخــوبــه هَــمــه چــی

معرفه ونکره:

معارف شش بود  مضمر  اضافه  گل تقدیم شما   گل تقدیم شما  علم    ذواللام   موصول و   اشاره

1-نکره: به اسامی گفته میشود که ناشناخته میباشندودرآخرآن تنوین قرار میگیرد(ــًـــٍـــٌ)

کتابٌ   کتاباً  کتابٍ

2- معرفه :به اسامی گفته میشود که شناخته شده ودارای  شش نوع میباشد

انواع معارف:

1-ضمایر:تمامی ضمیرها را شامل میشود

الف :ضمیر منفصل: 1- ضمیر منفصل مرفوعی (هو - هما - هم - هی - هما - هن.......نقش آنها مبتدا مرفوع)

 2- ضمیر منفصل منصوبی(ایاه - ایاهما - ایا هم - ایاها........ نقش آنها مفعول به منصوب)

ب : ضمیر متصل : 1- ضمیر متصل مرفوعی ( ا -و-ن-تَ-تُما-تُم-تِ-تُما-تُنَ-تُ-نا-ی........نقش آنهافاعل مرفوع)

 2- ضمیر متصل منصوبی ومجروری(هُ- هُما- هُم-ها-هُما-هُنَ-ک-کما...ی- نا...نقش آنها مفعول به ومجرور)

نکته 1:ضمایر متصل مرفوعی متصل به فعل میباشندوچون بعدازفعل هستندفاعل مرفوع میباشند خَرَجــــا

حروفی که با رنگ آبی هستند مشترک بین ماضی ومضارع است کتَبنَ یکتبن تکتبن خرجوا یخرجون

نکته2: ضمیر نا هم در متصل مرفوعی وهم در متصل منصوبی است طریقه شناخت آن به این شکل است

ماباید به حرکت حرف ماقبل آن توجه کنیم اگر حرکت حرف ماقبل ساکن باشدمرفوعی وفاعل است

اگر حرکت حرف ماقبل فتحه باشدمنصوبی ومفعول به میباشد خَرَجــــ°نا   ضَــرَ بـــَـنا

نکته3: برای تشخیص ضمیر متصل منصوبی از مجروری :

 ضمایر هُ هُما هُم ها هُما .. اگر به فعل متصل شوند منصوبی   ضَرَبــَه یضربُونـــَه

اگر به اسم وحرف متصل شوند مجروری(مضاف الیه -مجروربه حرف جر)   کتا بـــَه   علیــهِ

2- اسم اشاره:  هذا   هذه ذلک تلک هؤلاء اولئک

3-اسم موصول :  الذی التی الذین اللاتی من ما

4- دارای  الف و لام (ال):  الکتاب  السفینة

5-اسم علم : اسامی خاص

6- اضافه : اسم نکره ای است که بااضافه شدن به یکی ازمعرفه ها که معمولا اسم ال دار یا ضمیر است

کتابٌ  ← کتاب المحسنات      کتابــــــه تنوین حذف شده نکره تبدیل به معرفه میشود