دریافت کد ساعت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی سودمند است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :5
کل بازدید :810852
تعداد کل یاداشته ها : 51
103/1/9
7:35 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمد صادقی[91]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی) ندیر سفیر دوستی ستاره .: شهر عشق :. طریق یار «ایهاالناس بدانید گدای حسنم» درس های زندگی عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) اخراجی های جدید بی نام هر چی تو فکرته تنهاترین عاشق پاتوق دخترها وپسرها این نیز بگذرد ... همسایه خورشید بادله گشت ساحل عاشقی مشق عشق عدالت جویان نسل بیدار صل الله علی الباکین علی الحسین Sense Of Tune سفر نامه عشق پنهان عزیز دل احساس ابری داود ملکزاده خاصلویی شهد دوست خوب یالان دنیا دهاتی دکتر علی حاجی ستوده از ایلجیما خوشگل تر؟؟؟ به یاد تو عشق استقلال دختری به سوی آسمان گالری سریال ها، فیلم ها، کارتون های ایرانی و خارجی و نرم افزار کتب الکترونیک، مجلات روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، فنی، مهندسی، اخلاق اسلامی یاهو 98 بانک سوالات انگلیسی(فراهانی) آموزشگاه ابدی2 بهترین نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی دبیرستان شبانه روزی ولیعصرگراش عربی مرودشت خسروبهمنی نام شناسی و ریشه واژه ها shia آموزش عربی راهنمایی ودبیرستان( وبلاگ دیگری از خودم) البرز جهرم ذبیح اله پرنسس «روزهای سردعاشقی» نِـــمیـــدونَــم بَــرا چـــی بـــا تــوخــوبــه هَــمــه چــی

      

قال الله تبارک و تعالى:                                                                            

یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب على الذین من قبلکم لعلکم تتقون.

خداوند تبارک و تعالى می ‏فرماید:

اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانکه بر آنان که پیش از شما بوده‏اند واجب شده بود باشد که پرهیزگار شوید.

سوره بقره آیه 183

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.
بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است.
پس با نیت‌ای درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»

آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.

مناسبتهی ماه رمضان                                        

1- روز اول ماه مسجد النبى(ص) دچار آتش سوزى شد

2- ولایتعهدى امام رضا(ع) در اول ماه رمضان

3- غزوه تبوک یا فاضحه در روز سوم ماه رمضان

4- وفات حضرت ابوطالب(ع) در روز هفتم

5- وفات حضرت خدیجه دهم ماه رمضان سال دهم بعثت

6- دوازدهم رمضان حدیث مواخاة و عقد برادرى در اسلام

7- ولادت امام مجتبى سبط اکبر(ع) در روز پانزدهم

8- وقوع غزوه بدر در 17 یا 19 ماه رمضان

9- فتح مکه بیستم ماه رمضان

10- شهادت حضرت امیر المؤمنین(ع) در بیست و یکم ماه رمضان

11- فتح اندلس توسط طارق بن زیاد

12- روز قدس روز مقابله مستضعفین علیه مستکبرین آخرین جمعه ماه رمضان

 

 


90/5/9::: 11:5 ص
نظر()
  
  
 

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

 

مسجد کوفه برای افرادی که توفیق زیارت آن مکان مقدس را نداشته اند یادآور مظلومیت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) است و برای آنها که توفیق تشرف به آن مکان مقدس را دارند، علاوه بر آن، عبرت های نهفته و پنهان دارد.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

به گزارش برنا؛ از دور که نگاه می کنی مسجد کوفه دارای گنبد و چند مناره ای است که گنبد طلایی آن بر روی مزار شریف مسلم بن عقیل، فرستاده مخصوص امام حسین (ع) به کوفه و یکی از یاوران و شهیدان واقعه کربلا قرار دارد.

روبروی مسجد کوفه نیز مرقدی با گنبد سبز قرار دارد که برای میثم تمار است و روی در ورودی آن نوشته شده است «السلام علیک یا میثم بن یحیی التمار».

کنار مسجد کوفه و ضلع جنوبی آن نیز خانه ای قرار دارد که امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) به همراه خانواده اش چهار سال آخر حکومت خود را در آن به سر برده و زمین این خانه شاهد مناجات ها و عبادت های سه امام معصوم و غسل دادن و کفن نمودن پیکر مطهر امیرالمومنین (ع) بوده است.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

ضلع جنوب شرقی مسجد دارای پنج جایگاه است. مقام اول آن به نام حضرت آدم (ع) مقام دوم مربوط به حضرت نوح (ع)،جایگاه سوم جایگاه فرشته وحی، جبرئیل (ع) و جایگاه چهارم واقع شده برای امام سجاد(ع) وجایگاه پنجم محراب شهادت امیرالمومنین (ع).

زائرین این مسجد در صف ایستاده اند تا هر کدام بتوانند این محراب را زیارت کنند و پس از آن دو رکعت نماز حاجت بخوانند.

ضلع جنوب غربی این مسجد دارای گنبدی است که متعلق به مسلم بن عقیل است. بر روی قبر مطهر مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین (ع) به کوفه ،حدیثی از پیامبر دیده می شود که بسیار معروف است: “من عقیل را دوست دارم و به درستی که فرزندش در دوستی فرزند تو کشته خواهد شد”.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

حضرت مسلم بن عقیل (ع) سال 60 هجری به همراه امام حسین (ع) از مدینه به مکه آمد و سید الشهدا (ع)، مسلم را به عنوان نماینده خود از مکه به کوفه فرستاد تا مردم با او بیعت کنند. به هنگام ورود مسلم به کوفه هیجده هزار نفر با او بیعت کردند، اما پس از ورود عبید الله بن زیاد و تهدید مردم، بیشتر آنها مسلم را تنها گذاشتند و در روز نهم ذی الحجه به دستور عبید الله بن زیاد او را بر بام قصر دار الاماره بردند و سر از بدنش جدا کرده و به پایین انداختند.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

این مرقد نیز همانند مقام های دیگر واقع شده در این مسجد دارای اعمال خاص خود است. چند متر آن طرف تر که شاید مسافت آن به 10 متر نمی رسد مقبره کوچکتری قرار دارد که متعلق به مختار ثقفی است که پس از جنگ های سختی کوفه را تحت کنترل خود در آورد و عاملین واقعه کربلا را مجازات کرد. سپس لشگری به سوی عبید الله بن زیاد فرستاد که پس از شکست او، سر از بدنش جدا کردند.

مختار سر عبیدالله بن زیاد را نزد امام سجاد (ع) در مدینه فرستاد، حضرت خوشحال شد و فرمود: خدا جزای خیر به مختار دهد که خونخواهی ما نمود. معصب بن زبیر در سال 67 هجری با غلبه بر کوفه سر از بدن مختار جدا کرد.

با اینکه فاصله مقبره مختار با مرقد مطهر مسلم بن عقیل چند متر بیشتر نیست اما میان آن دو فاصله است که تاریخ آن را به ثبت رسانده است. در ذهنم سخنان رهبر فرزانه انقلاب را درباره توابین مرور می کنم که فرمودند: ” کسانى در کوفه دلهاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم ماجورند؛ اما کارى که باید بکنند، آن کارى نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کارى که توابین در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می دادند، اوضاع عوض می شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگرى حرکت بکند. شناسایى لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ى نیاز، خیلى چیز مهمى است.
نحوه شهادت مختار ثقفی
سال 61 هجری عبیدالله بن زیاد پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا دستور داد اهل بیت آن حضرت را به کوفه و قصر دارالاماره بیاورند و در آن جلسه سر بریده امام حسین (ع) را نزد خود قرار داد و با چوب دستی به سر مطهر حضرت جسارت کرد.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

سال 66 هجری مختار ثقفی قیام کرد، عبیدالله بن زیاد را به هلاکت رساند بر تخت دارالاماره نشست و سر بریده ابن زیاد را بر او وارد کردند.

سال 67 هجری مصعب بن زبیر بر مختار پیروز شدو در حالی که مصعب بر تخت کیه زده بود، سر مختار را برای او آوردند.

سال 72 هجری عبدالملک بن مروان به عراق حمله کرد و پس از پیروزی، در قصر دارالاماره بر تخت نشست و سر بریده مصعب را برای او آوردند. شخصی در حضور او گفت: ای امیر! من سرگذشت عجیبی از این قصر به خاطر دارم و وقایع آن را تعریف کرد.
عبدالملک با شنیدن این قضیه بر خود لرزید و دستور داد قصر دارالاماره را خراب کنند.
شایان توجه است که قصر دارالاماره در ذیحجه سال 60 هجری، شهادت دو فرستاده امام حسین را نیز شاهد بوده است.

نحوه پیدا شدن مقبره مختار
پس از شهادت مختار توسط مصعب بن الزبیر, جسد پاک او در دیوار قصر الاماره نزدیک مسجد مدفون شد , این قبر مخفی ماند تا اینکه آیة الله العظمی سید مهدی بحر العلوم در زمان خود به جستوجو وآشنایی با آثار ومحرابهای مسجد پرداخت , سید در آن زمان ترجیح داد,مسجد کوفه با خاک پاک مدفون شود چون زمین مسجد پائین تر از دیگر سرزمین های منطقه بود ودر نتیجه آبهای سطحی در آن جریان پیدا می گرد, پیرو دستور آیت الله بحر العلوم زمین مسجد کوفه که عمق آن مساوی مقام پیامبر وخانه حضرت نوح بود با خاک پاکسپرشد تا از آلودگی ها در امان نگه داشته شود در جای همان محراب ها بر روی خاک محرابهای جدید ساخته شد همانگونه که اکنون هم نمایان است.

 عکس   نحوه شهادت مختار ثقفی و یافتن قبر مختار

در زمان بررسی ها جستجوی آثار مسجد که از طرف سید وجمعی از علما صورت گرفت, سید قبر شریف پنهان شده ای را پیدا کرد وجایگاه آن قبر انتهای راه رو در زیر زمین وبه طرف خارج مسجد به سمت قصر الأماره بود وبر آن قبر سنگی یافتند که بر آن اسم ولقب مختار نوشته شده بود .

پس از یافتن قبر, (محسن الحاج عبود شلاش ) ساختن حرم جدید وبزرگی برای مختار را بر عهده گرفت وآن را به رواق حرم حضرت مسلم از سمت جنوب ملحق کرد , وبرای قبر پنجره ای آهنین قرار داد ودرب راه رو که در حجره ای در کنج مسجد کوفه قرار داشت را مسدود کرد .


  
  

باهوش ترین کودکان جهان!

                                    باهوش ترین کودکان جهان!

همه بچه ها مثل هم نیستند، تعداد کمی از بچه ها هستند نسبت به سن هوش فوق العاده ای دارند!

مثلا یک جراح موفق، بدون شک یک آدم باهوشی است، اما وقتی این جراح فقط 7 سال سن داشته باشد باید نعجب کنید، یا مثلا یک نامزد دریافت جایزه صلح نوبل هم انسان باهوشی است اما اگر این شخص فقط 12 سال سن داشته باشد، جای تعجب ندارد؟! در این مطلب شما را با باهوش ترین کودکان جهان آشنا می کنم.

 

دختر بجه زیبایی که در تصویر بالا می بینید، یک خواننده بزرگ است! او با هر آهنگش  1000 یورو پول بدست آورده است. وی متولد October 6, 2002، او در Chisinau به دنیا آمده است. او بدون شک جوانترین هنرمندی است که با صدای زیباش چنین تجارتی برای خود راه انداخته است.

او تنوانسته است دو ساعت اجرای زنده داشته باشد، او نشان شماره 1 را نیز در کشورش کسب کرده است. (در اینجا شما می توانید یک کلیپ ویدیویی زیبا از او ببینید)

 

 

Gregory Smith متولد سال 1990 است، او در دو سالگی قادر به خواندن بود و زمانی که 10 سال سن داشت در دانشگاه ثبت نام کرد. وی موسس یک سازمان نیز هست و همواره در تلاش تا صلح و دوستی را بین جوانان جهان ترویج دهد، او برای اقدامات بشر دوستانه اش نامزد جایزه صلح نوبل نیز شده است.

Akrit Jaswal یک جوان هندی است، او معمولی نیست! IQ او 146 است! "اکریت جاسوال" هیچوقت برای طبابت تعلیم ندیده, و با اینحال در زادگاهش او به عنوان یک طبیب ماهر یاد میشود.

ماه فوریه سال گذشته "اکریت جاسوال" که او را پسر معجزه میخوانند در برنامه تلویزیونی "اوپرا وینفری" آمریکا حضور یافت و او پس از تولد در سال 1993میلادی, همه را با صحنه های عجیبی روبه رو ساخته و در این میان همچنین لقب نابغه خردسال را نیز به خود گرفته است. در این برنامه تلویزیونی وقتی مجری برنامه از او مپرسد که آیا او قادر به فهم کتابهای شکسپیر در سن چهار سالگی بوده است؟ جواب او مثبت بوده میگوید " بله آن را کاملا میفهمیدم به همین منظور همیشه میخواندمش"
این پسر خردسال سالها پیش از دهکده ای دور افتاده در هند سر برآورده و ویدئویی قدیمی او را درحال انجام یک عملیات جراحی خطرناک بر روی انگشتان به هم چسبیدهء یه دختر کوچک بر اثر سوختگی نشان میدهد و این عمل جراحی سر خط اخبار روز در سراسر جهان را در آن زمان به خود اختصاص داد چرا که این عمل توسط پسر بچه ای هفت ساله به نام اکریت جاسوال تبعهء دهکده "هیماچال پرادش" در هند انجام شده بود .
در حال حاضر, اکریت 13 ساله بوده و آی کیوی او 146 میباشد که باهوشترین فرد در رده سنی خود بر روی کره زمین محسوب میشود آن هم در کشوری که بیش از یک بیلیون جمعیت دارد. در حقیقت این آی کیو میانگین آی کیوی دانشمند بزرگ آلبرت انیشتین را نیز زیر پا گذاشته است . والدین "اکریت" میگویند حتی قبل از اینکه او زبان به سخت گفتن و تکلم بگشاید آنها بر اساس رفتارهایش حس میکردند که قدرت خاصی در او نهفته است.
"راکشا", مادر "اکریت" میگوید که یادگیری او بسیار سریع بود, بطوریکه در سن دو سالگی, وقتی یادگیری حروف الفبا در مدت زمان کمی پایان یافت ما سعی در آموزش وصل کردن حروف و ساخت کلمه و جمله نمودیم که متوجه شدیم او همزمان به نوشتن نیز روی آورده است. هنگامی که او در کلاس دوم بود تمامی امتحانات مربوط به کلاس پنجم را به آسانی و بطور کامل پاسخ میگفت و با گذشت زمان وقتی مادرش متوجه میشود که در سن خاصی او قادر به جوابگویی سوالات تکینیکی مقطع لیسانس دانشگاهی میباشد دیگر به طور قطع باورش شده بود که نبوغ خاصی در پسرش وجود دارد و در آن زمان بود که تمامی شکهایش به بقین بدل گشت.
در سنی که تمام کودکان حروف الفبا را می آموزند "اکریت" کتابهای شکسپیر مطالعه میکرد و در سن پنج سالگی کتابهای طبی جمع آوری کرده و کتابخانه کوچکی فراهم آورده بود و یک سال بعد او برای آموزش و مدارک رسمی در مدرسه ثبت نام کرد و همزمان به تدریس انگلیسی و ریاضیات به دیگران پرداخت.

"اکریت" در سنین خردسالی علاقه شدیدی به مبحث علوم و کالبد شکافی در سر میپروراند. دکترهای محلی متوجه علایق او شده به او اجازه میدادند تا در سن 6 سالگی شاهد انجام عملیات جراحی در بیمارستان باشد. و با اینکار او بیشتر تشویق به ادامه در این زمینه شده و در تمام زمینه های مرتبط به موضوع تا جایی که در توانش بود مطالعه مینمود. هنگامی که خانواده ای فقیر از استعداد ذاتی او خبردار شدند از او خواستند تا عملی را بر روی دختر خرد سالشان بطور مجانی انجام دهد که این عمل به موفقیت کامل به دست او به پایان رسید.
بعد از اتمام آن عمل "اکریت" به نابغه طبابت در هندوستان شهرت یافت و گاه و بیگاه همسایه و آشنا و غریبه برای مداوا و مشاوره به او مراجعه میکردند. در سن 11 سالگی "اکریت" به خاطر نبوغ خود, در "دانشگاه پنجاب" پذیرفته شد و بدین ترتیب او عنوان جوانترین دانشجوی دانشگاههای هندوستان را نیز به خود اختصاص داد. در پایان همان سال برای مشارکت و مشاوره در مسائل تحقیقاتی پزشکی به همکاری دانشمندان و علمای برجسته به دانشگاه سلطنتی انگلستان در لندن از او دعوت به عمل آمد.
"اکریت" میگوید که او میلیونها نظریه در زمینه طبابت در سر دارد ولی در حال حاضر او تمام هوش و حواس خود را بر روی یافتن راهی برای مبارزه با سرطان متمرکز ساخته است. او خاطر نشان کرد که در حال کار بر روی راه کاری به نام " oral gene therapy" بر اساس نظریات و تثوریهای حاصل از ذهن خلاق خود میباشد و خود را تماما وقف کار بر روی این مکانیزم نموده است.
"اکریت" خاطره های دردناکی از مردمانی که مبتلا به سرطان بوده و بر اثر فقر در گوشه و کنار خیابان جان میباختند و برای آنها جایی در بیمارستان نبوده و توان مالی دوا و درمان را نیز نداشته اند در سر دارد, و حالا او میخواد تا نبوغش را در راه کاهش رنج و عذاب آنها به کار گیرد. او در این رابطه میگوید " من از این ماجرا بسیار رنج میبرم و شاید بتوان گفت مشوق اصلی برای علاقه شدید من برای طبابت و مخصوصا سرطان همین خاطرات تلخ باشد".
هر چند که تمام تلاش "اکریت" برای پرداخت قیمتی سنگین در ازای مهر و عاطفه خانواده اش میباشد, چرا که پدرش پشتیبانی عاطفی خانواده که در این سنین لازمه زندگی برای یک کودک هم سن و سال اوست از او دریغ داشته و به گفته شده تا زمانی که درمانی برای سرطان نیافته حق باز گشت به خانه و سرزمین خود را ندارد و باید در غربت به سر کند . و با تمام بچگی و افکار و نیازهای کودکانه "اکریت" قربانی والدینش برای تحمل دوری او را درک کرده و تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته و به خود اطمینان دارد که این فداکاری آنها را که برای سختکوش بار آمدن او انجام میدهند بی نتیجه نخواهد گذاشت و با اینکه از خانواده ای فقیر بوده امیدهای گرانقیمتی برای رسیدن به هدفش در دل میپروراند.
در حال حاضر "اکریت" بطور همزمان در رشته های گیاه شناسی, جانور شناسی, و شیمی در مقطع لیسانس درحال تحصیل است و او امیدوار است تا روزی در دانشگاه "هاروارد" به ادامه تحصیل پرداخته و به اخذ مدارک و همچنان دانش بالاتر دست یابد.

Kim Ung-Yong (تصویر بالا) بیشترین ضریب هوشی را در جهان دارد، کافیست بدانید او از 4 سالگی در دانشگاه حضور یافت و در سن 15 سالگی تنوانست مدرک دکترای خود را دریافت کند!

 

دختر بچه زیبایی تصویر بالا هم یک هنرمند جوان یا بهتر بگم کودک هنرمند است! او جوانترین نقاش دنیاست، او نمایشگاه های برای آثاز خود نیز دارد و علاقه مندان زیادی هم دارد. آثار زیبایی او را در تصویر بالا (پشت خودش) می توانید ببینید. این ها بخش کوچکی از آثار او می باشد


90/5/4::: 11:29 ص
نظر()